آرنولدشو.. دارو در بدنسازی

تاموکسی فن (نولوادکس)

تاموکسی فن یک آنتی استروژن قوی و غیر استروئیدی است. از طریق اتصال به گیرنده های استروژن باعث بلوکه کردن آن می شود. زمانی که تاموکسی فن به این گیرنده متصل می شود، استروژن قادر به فعالیت نیست. به همین دلیل تاموکسی فن در روند درمان سرطان سینه بسیار موثر است. اگر هم زمان با تاموکسی فن (مانع فعالیت استروژن موجود می شود)، آری میدکس مصرف شود، از تولید استروژن نیز جلوگیری می شود. گفته می شود تاموکسی فن یک اثر پروهورمونی نیز دارد و باعث افزایش ترشح هورمون لوتئینی و هورمون محرک فولیکولی می شود. بنابراین می تواند باعث افزایش و تحریک تولید تستوسترون و تعادل هورمونی بدن شود. زیرا مصرف استروئیدها باعث کاهش فعالیت طبیعی بیضه ها شده و سطح طبیعی تستوسترونی که در بدن تولید می شود را به شدت کم خواهد کرد.
اگر در دوره درمان خود از یک استروئید ضعیف استفاده کرده اید برای از بین بردن استروژن اضافی و بازگرداندن عملکرد طبیعی بیضه ها، مصرف تاموکسی فن کافی است. ولی اگر در دوره درمان خود از چند استروئید قوی استفاده کرده اید بهتر است از HCG استفاده کنید تا عملکرد بیضه ها به حالت طبیعی خود بازگردد و برای از بین بردن استروژن نیز در زمان دوره از نولوادکس یا پروویرون یا کلومید استفاده کنید. خانم ها نیز می توانند با مصرف نولوادکس از اثرات آنتی استروژنی آن بهره مند شوند. از طرفی دیگر این امر در تقلیل مراکز تجمع چربی به آنها کمک می کند (مثل ران). البته مصرف نولوادکس به دلیل اینکه اثر استروژن را بلوکه می کند می تواند عملکرد مثبت استروژن در خانم ها را دچار اختلال کند و سبب برهم خوردن چرخه قاعدگی شود.
یکی دیگر از نکات مثبت نولوادکس می توان به اثرات مثبت آن بر روی LDL و HDL اشاره کرد. با مصرف استروئیدها میزان LDL (لیپوپروتئین بد) افزایش پیدا می کند. نولوادکس باعث دفع LDL و افزایش HDL (لیپوپروتئین خوب) می شود به این ترتیب اثرات منفی ناشی از مصرف استروئیدها مثل افزایش کلسترول و ایجاد خطرات قلبی و عروقی را خنثی می کند.
عوارض جانبی:
به توضیحات مربوط به پروویرون و آری میدکس مراجعه کنید. به خاطر داشته باشید مصرف هر نوع ماده شیمیایی عوارض جانبی خود را دارد و هیچ ماده ای بدون عارضه نیست.
نوشتهٔ پیشین
پروویرون (مسترولون)
نوشتهٔ بعدی
آری میدکس (آناس تروزول)

مقالات مرتبظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up