حفظ قدرت و استقامت در بدنسازی

حفظ قدرت و استقامت

زمانی که با برنامه تمرین با وزنه، قدرت و استقامت در حد مقادیر مطلوبی افزایش یافت، چگونه می توانیم آنها را حفظ کنیم؟ آیا باید همان نوع برنامه تمرین با وزنه را تا زمان نامحدودی ادامه دهیم؟ پاسخ این سوال منفی است، اجازه دهید ببینیم چرا.
به طور کلی، همه نتایج نشان می دهد وقتی قدرت و استقامت افزایش یافت، از دست رفتن آنها کندتر انجام می شود تا به دست آوردن آنها. برای مثال، افزایش قدرتی که با یک برنامه تمرین ایزوتونیکی سه هفته ای متشکل از ۳ ست با یک بار ۶ تکرار بیشینه به مدت ۳ روز در هفته به دست می آید، در دوره ۶ هفته ای پس از تمرین (بی تمرینی) کاهش نیافته است. دوم، قدرت پس از یک برنامه تمرینی ۶ هفته ای تنها با یک ست ۱ تکرار بیشینه ای که یک بار در هفته انجام شده، باز هم توسعه یافته است. سایر مطالعاتی که با استفاده از برنامه های ایزوتونیک و ایزومتریک-هردو- انجام شده اند، همین نتایج را تایید کرده اند. در مطالعه دیگری، ۴۵ درصد قدرت کسب شده ناشی از یک برنامه ۱۲ هفته ای، پس از یک سال هنوز حفظ شده است.
این اطلاعات تاکید می کند که دشوارترین مرحله برنامه تمرین های با وزنه، عبارت است از گسترش قدرت و استقامت. به محض آنکه مرحله گسترش انجام شد، به آسانی می توانند حفظ شوند. به گونه ای که فعالیت ورزشی سبکی مثل یک بار در هفته یا یک بار در دو هفته، قدرت و استقامت را حفظ خواهد کرد به شرطی که انقباض های بیشینه مورد استفاده قرار گیرد.
نوشتهٔ پیشین
سیستم تمرینی تکرارهای کمکی
نوشتهٔ بعدی
آیا مصرف پروتئین بیش از حد زیان بار است؟

مقالات مرتبظ

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up