بدنسازی صبح یا عصر

بدنسازی در صبح یا عصر

کاملاً ثابت شده است که بیوریتم ها می توانند در انجام کارهای روزمره تأثیر بگذارند. این در بیشتر کیفیت های عملکرد صادق است. از نظر قدرت عضلانی، به نظر می رسد زمانی از روز که در آن اوج عملکرد (یعنی آکروفاز) به اوج خود می رسد ، در ساعات عصر ، جایی حدود ساعت ۶ عصر اتفاق می افتد. بنابراین پیشنهاد شده است که برای استفاده از این پدیده ، تمرین مقاومتی باید در اواخر روز انجام شود.
برخی از داده ها و اطلاعات از مفهوم تمرین براساس آکروفاز قدرت پشتیبانی می کنند. به عنوان مثال، برلی و همکارانش یک پاسخ آنابولیک بالاتری در تمرین مقاومتی عصر نسبت به تمرین مقاومتی صبحگاهی مشاهده کردند.  ولی برخلاف نتیجه ای که در این مطالعه بدست اومد در بعضی از تحقیقات دیگه دیدن که بین تمرین در ساعات صبح و عصر تفاوتی وجود نداره ولی ایراد کار این مطالعات اینجا بود که میزان رشد رو فقط در یک جلسه بررسی کرده بودن و اینجای داستان رو که اگر به مدت طولانی صبح ها یا عصرها تمرین کنیم سازگاری و رشد عضلانی به چه ترتیبی پیش میره، بی جواب مونده بود.
مطالعات بیشتری بررسی شد برای تعیین اینکه چه زمانی از روز بر حجیم سازی عضله در طولانی مدت و ناشی از ورزش تأثیر می گذارد. نتایج نشان داد که افراد تمایل دارند سطح قدرت بیشتری را در ساعات عصر نسبت به صبح نشان دهند. با این حال، تجزیه و تحلیل یافته ها نشان داد که وقتی تمرین به طور مداوم در صبح انجام می شود، این تفاوت ها از بین میره و به مرور قدرتشون مثل عصر میشه. به عبارت دیگر ، افراد با زمانی از روز که در آن تمرین می کنند سازگار می شوند و از این رو تغییری در آکروفاز خود مشاهده می کنند. این یافته ظاهراً نشان می دهد که زمان از روز از نظر عملکرد بی ربط است.
با توجه به کل شواهد موجود، تمرین کورکورانه بر اساس مفهوم آکروفاز گمراه کننده است. بلکه ترجیح و راحتی شخصی باید زمانی را تعیین کند که فرد ورزش را انتخاب کند. بنابراین ، افراد باید از عملکرد خود آگاهی داشته و متناسب با آن تنظیماتی انجام دهند. اگر عملکرد با گذشت زمان کاهش یابد ، زمان روز یکی از فاکتورهاست که باید در نظر گرفته شود.
 اگر به صورت منظم چه صبح ها چه عصرها تمرین کنید تفاوت معناداری بین این دو حالت نیست و لازم نیست نگران این باشید که چه زمانی تمرین کنم تا میزان رشد و پیشرفتم بیشتر باشه.
طبق شرایط زندگیتون و امکاناتی که وجود داره هر زمانی از روز که می تونید تمرین کنید.
نوشتهٔ پیشین
تمرینات افزایش سرعت پا در فوتبال
نوشتهٔ بعدی
درمان گرفتگی عضلات بعد از ورزش

مقالات مرتبظ

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up