تمرین افزایش سرعت پا در فوتبال

تمرینات افزایش سرعت پا در فوتبال

 تمرین سرعت عبارت‌اند از دوی سرعت، دوی سرعت همراه با کمک، دوی سرعت همراه با مقاومت و تمرین طول گام.
دوی سرعت
برای بهترشدن دوی سرعت، باید دوی سرعت انجام دهید. برای اکثر ورزشکاران، دوی سرعت ابزار تمرینی است که برتر از هر ابزار دیگر برای تمرین سرعت استفاده می شود. برای موفقیت در دوی سرعت، ورزشکار باید با شدت بیشینه تمرین کند، از تکنیک صحیح استفاده کند و پس از هر دوی سرعت، ریکاوری کافی داشته باشد.
 
دو سرعت همراه با کمک
دوی سرعت همراه کمک، به ورزشکار اجازه می‌دهد سریع‌تر از حد معمول قادر به دویدن باشد. نمونه‌هایی از این ابزارها عبارت‌اند از: با طناب کشیده شدن برای سرعت بیشتر، دویدن بر روی تردمیل با سرعت‌بالا و دویدن در سراشیبی. دوی سرعت همراه با کمک، آموزش می دهد که اندام‌ها و سیستم عصبی چگونه در سرعت‌های بالاتر کار کنند که درنهایت می‌تواند به دوی سرعت بدون کمک انتقال یابد، درنتیجه ورزشکار سریع تر می شود. در دوی سرعت همراه با کمک، تکنیک بسیار مهم است. دویدن خیلی سریع به تکنیک ضعیف و توسعه عادت‌های بد منجر می‌شود، بنابراین اگر نمی‌توانید تکنیک خود را حفظ کنید، به چیزهایی نیاز دارید تا سرعت را آهسته کنند.
دوی سرعت همراه با مقاومت
دوی سرعت همراه با مقاومت، مخالف دو سرعت همراه با کمک است که باعث می‌شود که حرکت دوی سرعت دشوار شود. این کار باعث می‌شود که ورزشکار در برابر بار خارجی کار کند. نمونه‌هایی از این جمله، دویدن با چتر نجات، کشیدن شیئی سنگین، هل دادن اسلد، دویدن در سربالایی و غیره می‌باشد. بار خارجی، ورزشکار را مجبور می‌کند تا واحدهای حرکتی و تارهای عضلانی بیشتری را برای انجام کار با سرعت‌بالا فراخوانی کند. این واحدهای حرکتی و تارهای عضلانی بیشتر پس‌ازآن باعث می‌شود که در دوی سرعت بدون مقاومت سریع بدوید. مقاومت بیش‌ازاندازه می‌تواند منجر به تکنیک ضعیف شود، بنابراین توصیه می‌شود که مقاومت نباید بیش از ۱۰ درصد ورزشکار را کند کند.
تمرین طول گام
قادر به برداشتن گام‌های بلند‌تر به شما امکان می‌دهد سریع‌تر بدوید. تمرین طول گام بر روی چند مرحله اول و یا دویدن در سرعت بیشینه تأکید می‌کند. این تمرین‌ها شامل تنظیم موانعی (مانند نردبان سرعت) است که حکم می کند پای خود را آن جا قرار دهید. موانع را تنظیم کنید، زمانی که سرعت افزایش می‌یابد، آن‌ها از هم دورتر می‌شوند و مجبور می‌کند تا گام‌های بلندتری بردارید. این تمرین باید با دقت انجام شود زیرا گام‌هایی که بیش‌ازحد بلند هستند، غیرممکن است.
مطالب این مقاله ازکتاب عضله را تمرین ندهیداست برای سفارش کتاب لطفا بر عکس زیر کلیک کنید:

کتاب عضله را تمرین ندهید 

نوشتهٔ پیشین
فاصله بین پاها حین اسکات چه قدر باشد؟
نوشتهٔ بعدی
بدنسازی در صبح یا عصر

مقالات مرتبظ

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up