حرکات مضر بدنسازی

حرکات مضر بدنسازی

سرشانه از پشت

در این حرکت بازوهای فرد چرخش خارجی و دورشدن پیدا می کند که فشار زیادی بر کپسول قدامی شانه آورده و مفصل شانه را مستعد آسیب می کند. همچنین گردن به سمت جلو تمایل پیدا می کند که احتمال آسیب در گردن را افزایش می دهد.

پرس سرشانه هالتر از پشت

سرکول با هالتر

در این حرکت فرد حرکت دورکردن کردن و چرخش داخلی شانه را انجام می دهد. تمریناتی که شانه با دور کردن در دامنه ۷۰ تا ۹۰ درجه یا بیشتر انجام می شود، خطر آسیب impingement یا گیرافتادگی شانه افزایش می یابد. در گیرافتادگی شانه، کیسه زلالی، تاندون های چرخاننده بازو مخصوصا فوق خاری و تاندون سر بلند عضله دوسربازویی بین سر بازو و زائده آخرومی گیر می افتند.

سرکول هالتر

چرخش کمر با وزنه

در این حرکت فرد ابتدا حرکت خم شدن تنه را انجام داده و سپس این حرکت را با چرخش برای درگیرکردن مورب های شکمی انجام می دهد. حرکاتی که ماهیت خم شدن و چرخشی در تنه دارند باعث بیرون زدگی یا فتق دیسک می گردد.

چرخش کمر با وزنه

دراز و نشست

این حرکت فشار زیادی روی دیسک بین مهره ای وارد می کند و به مرور باعث فتق یا بیرون زدگی دیسک بین مهره ای می شود.

دراز و نشست

بارفیکس پشت گردن

اجرای حرکت به صورتی که در بالا گردن به میله برخورد کند موجب کاهش دامنه حرکتی و همچنین افزایش خطر آسیب شانه خواهد شد.

بارفیکس پشت گردن

سیم کش از پشت

پایین آوردن میله از پشت گردن مسیر خوبی نیست و ممکن است آسیب مفصل شانه را به دنبال داشته باشد.
تمرین زیربغل سیم کش(سیم کش از بالای سر) که حرکت از وضعیت چرخش خارجی، دورشده و خم شده شدید آغاز می شود، بخش قدامی کپسول را تحت فشار قرار می دهد. افرادی که در ناحیه قدامی کپسول دچار مشکل هستند نباید تمرین هایی مثل کشش دستگاه قرقره از پشت گردن را انجام دهند. اگر مفصل چرخش خارجی نداشته باشد یا حتی مقداری چرخش داخلی داشته باشد، می توان خطرات تمرین را به حداقل برساند. همچنین گردن به سمت جلو تمایل پیدا می کند که احتمال آسیب در گردن را افزایش می دهد.

زیربعل سیم کش

پرس سینه با افزایش قوس کمر

در حرکت پرس سینه روی نیمکت تکنیکی داریم به نام تکنیک قوس یا کمان از این تکنیک برای کاهش دامنه حرکت هالتر تا قفسه سینه به منظور ثبت رکوردهای بهتر در پرسورها و زمان رقابت استفاده می شود.
طبق مطالعات انجام شده توسط متخصصین پزشکی ورزشی در آمریکا، این تکنیک منجر منجر به لغزش مهره ها روی هم و اسپوندیلولیستزیس می شود.
توصیه می شود کسانی که بدنبال تمرین و رقابت حرفه ای نیستند از این روش استفاده نکنند. البته افراد حرفه ای با تمرینات انعطاف پذیری خاصی که بر روی ستون فقرات انجام می شود، می توانند درصد این نوع آسیب ها را کم کنند.

پرس سینه

 

مطالب این مقاله ازکتاب آنالیز حرکات در بدنسازیاست برای تهیه کتاب کامل لطفا بر عکس زیر کلیک کنید:

نوشتهٔ پیشین
مکمل بتا آلانین چیست؟ چه کاربردی دارد؟
نوشتهٔ بعدی
بازنشستگی و افت بدن بدنسازان حرفه ای

مقالات مرتبظ

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up