لیوتیرونین سدیم یا سیتومل

سیتومل (لیوتیرونین سدیم) چیست؟

این دارو دارای هورمون تری یدوتیرونین یا T3 است که برای نارسایی تیروئید، چاقی، کاهش متابولیک تجویز می شود. در واقع سیتومل با افزایش متابولیسم بدن و همچنین تعرق بیشتر زمینه را برای سوزاندن چربی ها فراهم می کند.
بدنسازان به این علت مجذوب این دارو شده اند که به کمک آن می توانند چربی اضافی بدنشان را بسوزانند. قبل از مسابقه و در دورخه کات از سیتومل استفاده می کنند تا هم انرژی لازم برای تمرینات شدید فراهم گردد و هم فرایند چربی سوزی تشدید شود.
عوارض جانبی:
غده تیروئید از مهم ترین غده ها در تنظیم سوخت و ساز بدن است. فعالیت آن بسیار مهم است و کم کاری و پرکاری آن عوارض جانبی به همراه دارد. با مصرف سیتومل با عوارض پرکاری آن مواجه خواهیم شد. باید توجه داشته باشید که مصرف سیتومل نباید از ۴ تا ۶ هفته تجاوز کند. زیرا باعث اختلال و تنبلی غده تیروئید می شود و حتی ممکن است ترشح طبیعی هورمون های تیروئیدی به کمترین میزان خود برسد و یا فعالیت خود را از دست بدهد. در این صورت ممکن است تا آخر عمر فرد لازم به مصرف سیتومل داشته باشد به خاطر داشته باشید هرگز نوع تزریقی سیتومل را استفاده نکنید زیرا بسیار قوی بوده و عوارض جانبی زیادی را به همراه دارد، برخی عوارض آن عبارتند از: تپش قلب، هیجان، کوتاه و تندشدن نفس، تهوع، سردرد، اختلال در خواب، برهم زدن هموستاز (حالت طبیعی بدن).
نوشتهٔ پیشین
وینسترول (استانوزول) چیست؟
نوشتهٔ بعدی
آناوار (اکساندرلون)

مقالات مرتبظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up