فواید ورزش با وزنه

فواید ورزش با وزنه

چرا باید ورزش با وزنه را شروع کنید؟ از نظر ظاهری که بگذریم، فواید سلامتی جسمی، روحی و عاطفی زیادی با ورزش با وزنه است. علاوه بر بهبود قدرت، یک مزیت مورد انتظار اکثر مردم هنگام تمرین با وزنه ، سایر مزایای جسمی مانند افزایش تراکم استخوان ، میزان متابولیسم ، توانایی شناختی ، هماهنگی و ثبات ، ظرفیت قلب و عروق ، انرژی و عملکرد سلولی و همچنین کاهش استرس وجود دارد. همه این مزایا به شما کمک می کند تا از نظر جسمی و روحی احساس قدرت کنید و به دیدگاه هر روز شما کمک می کند. در زیر جزئیات و علوم پشتیبانی از هر یک از این مزایای چشمگیر آورده شده است.
  1. افزایش قدرت. با بالا بردن وزنه ، قدرت عضلانی لازم برای بلند کردن اجسام سنگین تر در داخل و خارج سالن بدن را پرورش می دهید.
فکر کنید که انجام کارهای خانه با عضلات قوی چقدر راحت تر خواهد بود! داشتن ماهیچه های قوی به حفظ حالت ایستاده و حمایت از ساختار استخوان نیز کمک می کند.
  1. افزایش تراکم استخوان. بسیاری از زنان در معرض ابتلا به پوکی استخوان قرار دارند (ضعیف شدن استخوان های شما با افزایش سن). ورزش با وزنه می تواند با افزایش تراکم استخوان، به استحکام استخوان ها کمک کند.
  1. افزایش میزان متابولیسم. تمرینات قدرتی همچنین منجر به این می شود که شما به طور کلی توده عضلانی بیشتری داشته باشید و هرچه عضله بیشتری داشته باشید ، کالری بیشتری در هنگام استراحت می سوزانید. این به این دلیل است که بافت عضلانی کالری بیشتری می سوزاند. این بدان معنی است که کالری اضافی می سوزانید حتی وقتی که تمرین نمی کنید ، فقط به این دلیل که عضله شما بیشتر است.
  1. افزایش توانایی شناختی. اصولاً تمرینات قدرتی شما را باهوش تر می کند. مغز شما مجبور است در حین تمرینات قدرتی متفاوت کار کند. باید الگوهای حرکتی را به خاطر بسپارد ، بداند اندام شما در ارتباط با بدن کجاست و به محرک های اطراف خود توجه کند. این کار برای مغز شما بسیار کار می کند – به خصوص اگر در تمرینات با وزنه تازه وارد هستید. بنابراین ، این یک روش عالی برای تمرین دادن به مغز شما است. علاوه بر هوشمند سازی ، ورزش با وزنه به بهبود خلق و خوی و افزایش عزت نفس شما کمک می کند که نتیجه هورمون های شاد (اندورفین) در جریان خون شما است.
  2. افزایش هماهنگی و ثبات. ورزش با وزنه و هماهنگی حرکات به شما کمک می کند تا ثبات ، هماهنگی و حس عمقی بهتری داشته باشید (اینکه مغز شما هنگام انجام حرکات بدن، اندام شما را تشخیص می دهد که در کجا قرار گرفته است).
  1. افزایش ظرفیت قلب و عروق. تمرین با وزنه ممکن است قلبی به نظر نرسد ، اما این زمانی است که با شدت تمرین می کنید که ضربان قلب شما را افزایش می دهد. ماهیت آن ریتمیک است و شما چندین بار حرکات تمرین را تکرار می کنید.
همچنین ، هنگام انجام تمرینات سوپرست ، ضربان قلب شما افزایش می یابد – یعنی حرکات پشت به پشت را انجام دهید و بین آنها کم و بدون استراحت باشد. این باعث می شود ورزش با وزنه نوعی کاردیو باشد (و البته خسته کننده تر از استفاده از تجهیزات کاردیو نیست!).
  1. افزایش انرژی. ورزش با وزنه باعث ترشح هورمون هایی در بدن می شود که به مغز سیگنال می دهند تا بیدار شوید. این اندورفین های شادی باعث افزایش طبیعی انرژی می شوند.
  2. عملکردهای سلولی بهتر. تمرین با وزنه، غلظت لاکتات خون ، سطح هموگلوبین و نسبت مویرگ به تار را در سلول های شما افزایش می دهد. این افزایش ها باعث می شود کارایی بیشتری داشته باشند. با افزایش راندمان جریان خون، اکسیژن و انتقال مواد مغذی به عضلات افزایش یافته و عملکرد بهینه سلولی را ایجاد می کند.
  1. کاهش استرس. تمرین با وزنه با دادن راهی به مغز و بدن، به شما کمک می کند تا استرس را از بین ببرید و احساسات فروخورده را کاهش دهید. هورمون های آزاد شده هنگام تمرین به بدن کمک می کنند تا هورمون کورتیزول ایجاد کننده استرس را خنثی کند. علاوه بر این ، با تمرین با وزنه، اعتماد به نفس و عزت نفس ایجاد می کنید که استرس را نیز کاهش می دهد.
نوشتهٔ پیشین
سن و تغذیه
نوشتهٔ بعدی
۳ باور غلط در بدنسازی زنان

مقالات مرتبظ

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up