آموزش بدنسازی و ورزش

پنج عاملی که در روز یا قبل از ورزش نباید انجام داد

اول – حجم زیادی از مایعات را قبل از ورزش نباید مصرف نمود. مصرف بیش از ۱۵۰ میلی لیتر مایع در آغاز ورزش به جهت انقباض عضلات مرکزی موجب ایجاد ریفلاکس و آسیب مخاط مری و حلق می شود. از سوی دیگر ممکن است فتخ هیاتال معده را تشدید کند. مایعات زیاد را نیم ساعت قبل از ورزش مصرف کنید.
دوم – افزایش زیاد دمای بدن: بالابردن دمای بدن از طریق گرم کردن موجب کاهش ذخیره گرمایی و افزایش خستگی پذیری بیشتر می شود. این افزایش ممکن است به دلیل بالابودن دمای محیط نیز باشد. چنان چه سرعت مطلوب در دوي ماراتون در دماي ۱۳-۱۲ درجه سانتیگراد محیط به دست آيد، به ازاي هر يك درجه افزايش دما ، ۴۰ ثانيه به رکورد افزوده مي گردد.
سوم- عدم استفاده از موسیقی شدید در افراد مبتدی در اوایل تمرین: چون موسیقی موجب انحراف توجه و کاهش خستگی عصبی و کاهش تمرکز روی دردهای بدنی می شود، در افراد مبتدی بویژه در دقایق اولیه چون بدن به اندازه کافی آماده نمی باشد، به دلیل تحریک پذیری بالا موجب بروز نیروهای عضلانی خارج از قاعده شده و ممکن است دامنه آسیب دیدگی را بالا می برد.
چهارم – بی خوابی در روز تمرین نداشته باشید. چون بی خوابی یا پریشان خوابی موجب افزایش سطح هورمون های استرسی و فشار زا می شود. افزایش متابولیسم کربوهیدرات ها، کاهش سریع ذخایر گیلیکوژنی، افزایش اکسیدان ها و افزایش خستگی و کاهش ریکاوری را موجب می شود.
پنجم- مصرف وعده پروتئینی و لبنیات زیاد در آخرین وعده غذایی قبل از تمرین. پروتئین زیاد علاوه بر افزایش مقادیر متابولیسم نیتروژن در جریان تمرین موجب کاهش سهم نسبی مصرف کربوهیدرات در آخرین وعده و خستگی سریع و افزایش سریع سطح اوره و همچنین مصرف زیاد لبنیات موجب کاهش ذخیره بافر عمومی بدن و خستگی سریع و ریکاوری ناکافی می شود.
نوشتهٔ پیشین
تفاوت ددلیفت با هالتر هکس و ددلیفت با هالتر معمولی
نوشتهٔ بعدی
۵ دسته بندی مهم چربی سوزها و ۵ نوع چربی سوز مشهور

مقالات مرتبظ

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up