فولستاتین

فولیستاتین در بدنسازی

قبل از آن که به تشریح عملکرد این پپتید بپردازیم، نیاز هست در مورد مکانیسم عمل دو پروتئین مایوستاتین و فولیستاتین بدانید.
مایوستاتین به عنوان قویترین عامل مهار کننده رشد و تکثیر سلولهای عضلانی شناخته می شود. مایوستاتین اصولا در سلول های عضله اسکلتی تولید می شود و در خون جریان می یابد و با اتصال به جایگاهش در بافت عضلانی (اکتیوین نوع II) مانع از رشد و تمایز عضلات می شود. در واقع با نشستن بر روی گیرنده های سلول های عضلانی، باعث تحلیل عضلات شده و پروتئین های عضله را وادار به شکستن می کند، آنزیم گلیکوژن فسفوريلاز را فعال کرده و گلیکوژن ذخیره شده به گلوکز تبدیل می شود (به واحدی کوچکتر تبدیل می شود)، عضله بخش عمده ای از آب و املاح خود را از دست داده و از حجم عضله به طور قابل توجهی کاسته می شود و در مراحل بعدی بافت چربی جایگزین آن می شود، فولیستاتین یک پروتین تک زنجیره ای جنسی می باشد که می تواند جایگاه مایوستاتین را بلوکه کند و از اتصال مایوستاین به گیرنده اش جلوگیری می کند و بنابراین مانع از تجزیه عضلات شود.
انسداد پروتئین مایوستاتین از طریق فولیستاتین یک استراتژی است که توان بالقوه ای برای درمان دیستروفی عضلانی، سارکوپنیا و احتمالا در خیلی از دیگر بیماری های عصبی عضلانی می باشد.
فولیستاتین نوترکیب شده انسانی از ۲۸۸ اسید آمینه تشکیل شده است و با نام فولیستاتین – ۳۴۴ شناخته می شود، دلیل این نام گذاری این است که فولیستاتین فعال در بافت عضلانی موسوم به ۳۴۴ می باشد. خوب است بدانید که چنانچه فولیستاتین نوع عضلانی از سایر نمونه های آن متمایز نشود، با تزریق این ماده تمامی ارگان ها و بافت های موجود در بدن که دارای پروتئین فولیستاتین باشند شروع به رشد چشمگیر می کنند. اکثر تحقیقات صورت گرفته در مورد نوترکیب فولیستاتین -۳۴۴ بر روی نمونه های حیوانی صورت گرفته است و مکانیسم عمل اعجاب برانگیز آن را می توانید در تصویر مشاهده کنید.

شرکت های ارائه کننده این محصول، فولیستاتین را کاملا ایمن و تست شده خطاب می کنند اما پر واضح است که چنین شرکت هایی قبل از هر چیز منفعت خود را در نظر می گیرند.
استفاده از چنین پپتید هایی از سوی ورزشکاران ریسک بزرگی خواهد بود چرا که نتایج مربوط به تحقیقات صورت گرفته آنقدر جامع و زیاد نیست که بتوان به آن تکیه کرد و هنوز در مورد فولیستاتین تردیدهایی وجود دارد، لذا از ارائه نوع موجود در بازار، در این قسمت خود داری می نمائیم.

 

مطالب این مقاله ازکتاب داروشناسی در بدنسازیاست برای تهیه کتاب کامل لطفا بر عکس زیر کلیک کنید:

کتاب استروئیدهای آنابولیک

نوشتهٔ پیشین
صفر تا صد آمپول سوما
نوشتهٔ بعدی
صفر تا صد آمپول جی اچ آرپی ۶ یا ۶ GHRP

مقالات مرتبظ

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up