بتل روپ چیست؟

بتل روپ چیست؟

بتل روپ، طناب‌های بلند و خیلی ضخیمی هستند که برای تنوع تمرینات مورداستفاده قرار می‌گیرند. بتل روپ معمولاً بین ۱۵/۲  و ۳۰/۵ متر طول و ممکن است به‌اندازه ۵۱ میلی‌متر قطر داشته باشند. این ابزارها برای تعدادی از تمرینات کل بدن و مرکز بدن مورداستفاده قرار می‌گیرند. هر تمرین بتل روپ ماهیتی ریتمیک دارد که بدین معنی است که بتل روپ ایدئال برای تمرینات قدرتی بیشینه است. این تمرینات در حالت ایستاده انجام می‌شود، بیشتر عضلات بدن را درگیر می‌کند و نیاز به درگیری زیاد مرکز بدن می‌باشد. بتل روپ شکلی از مقاومت فعال و پویا را فراهم می‌کند که بسیاری از حالات خاص ورزشی را شبیه‌سازی می‌کند.
تمرینات بتل روپ بعضی اشکالاتی دارد که باید از آن آگاه باشید. بعدازاینکه یک فرد به آمادگی خوبی رسید، برای چالش بیشتر باید تمرین با بتل روپ مشکل‌تر را به برنامه خود اضافه کند. بتل روپ دارای طول و وزن خاصی هستند و نمی‌توانید وزنه‌ای را به طناب اضافه کنید. تنها گزینه برای تمرین، زیاد کردن مدت تمرین، استراحت کمتر، ادغام تمرینات دیگر با تمرینات بتل روپ یا استفاده از طنابی با طول و قطر زیادترمی باشد. (جدول زیر را ببیند).
مشکل دیگر، محدوده تمرینات هست که محدودتر از ابزارهای دیگر است. درنهایت بتل روپ مقدار زیادی از فضا را می‌گیرند. بتل روپ ۱۵/۲ متری به ۶ تا ۸ متر فضا برای بیشتر تمرینات نیاز دارد. فضای موردنیاز زمانی افزایش می‌یابد که طول طناب افزایش یابد. در جدول زیر، اندازه و قطر توصیه‌شده در کنار سطوح تمرینات فهرست شده است.
جدول انتخاب اندازه بتل روپ
سطح تمرین
قطر
طول
مبتدی
۳۲ میلی‌متر
۱۵/۲ -۱۸/۳ متر
مبتدی-متوسط
۳۸ میلی‌متر
۱۵/۲ -۱۸/۳ متر
متوسط
۳۸ میلی‌متر
۱۸/۳ متر
پیشرفته
۵۱ میلی‌متر
۱۵/۲ -۱۸/۳ متر
خبره
۵۱ میلی‌متر
۱۸/۳ متر
مطالب این مقاله ازکتاب عضله را تمرین ندهیداست برای تهیه کتاب کامل لطفا بر عکس زیر کلیک کنید:

کتاب عضله را تمرین ندهید

نوشتهٔ پیشین
تمرینی اینتروال بیشینه چیست؟
نوشتهٔ بعدی
استقامت چیست؟ چگونه استقامت را بهبود دهیم؟

مقالات مرتبظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up