اکسی متالون

آنادرول ۵۰ (اکسی متولون)

هشدار: تا می توانید از این آندروژن پر عوارض دوری کنید.
اکسی متولون یک آندروژن خوراکی قوی است که در تولید گلبول های قرمز خون نقش مهمی دارد و در درمان کم خونی از آن استفاده می شود. اما با توجه به این که اکسی متولون یک استروئید قوی به حساب می آید، امروزه برای درمان کم خونی های حاد از اریتروپوئیتین، هورمونی غیر استروئیدی که توسط کلیه ترشح شده و جزء هورمون های پپتیدی می باشد، استفاده می شود.
اکسی متولون یکی از آندروژن های کمک کننده به بهبود بیماری ایدز (HIV) می باشد.
آنادرول ۵۰ یکی از قوی ترین استروئیدهای موجود است که اثرات فوق العاده ای بر روی افزایش وزن دارد. قسمت اعظم این حجم به خاطر احتباس آب در عضلات و افزایش مایع میان بافتی می باشد. به همین دلیل ظاهر عضله پف کرده و آب دار به نظر می رسد که اصلاً مورد دلچسب بدنسازان نیست اما به خاطر افزایش قدرت و نیز حجم، بسیاری از آنها به سمت این آندروژن قوی کشیده می شوند.
اکسی متولون از مشتقات و استرهای دی هیدرو تستوسترون محسوب می شود و ساختمان آن آروماتیزه نمی شود و عوارض شدید خود را از طریق برهم زدن تعادل بین استروژن و پروژسترون اعمال می کند. تفاوتی که اکسی متولون با DHT دارد در ترکیب کربن ۱۷ آلفا و همچنین اضافه شدن ۲ هیدروکسی متیلن به ساختمان آن است که با جداشدن آن یک هورمون آندروژنی قوی ایجاد می شود.
 
عوارض جانبی:
با توجه به این که آنادرول ۵۰ آروماتیز نمی شود، نیازی به مصرف آنتی آروماتاز مثل آریمیدکسی نمی باشد. اما برای کاهش عوارض ناشی از افزایش استروژن باید از آنتی استروژن هایی مثل نولوادکس یا کلومید استفاده نمود.
آنادرول ۵۰ یک آندروژن قوی و خوراکی می باشد که فشار زیادی را بر کبد وارد کرده و باعث سمی شدن آن می شود. همچنین میزان چربی پوست را افزایش داده و سبب آکنه، رشد موهای زاید، ناراحتی های پوستی و افتادگی سینه ناشی از تجمع چربی (ژینکوماستی) می شود. یکی از عوارض شدید این استروئید ریزش شدید موی سر است و نیز خانم ها نیز با توجه به خواص آندروژنی قوی آن سبب نمایان شدن سریع صفات مردانه مثل رشد موی زاید و کلفت شدن صدا می شود.
با توجه به این که مصرف آنادرول ۵۰ سبب تنبل شدن بیضه ها در تولید تستوسترون می شود، بعد از دوره درمان تولید تستوسترون در بدن بسیار کم است. در سمت مقابل آن، بالارفتن کورتیزول باعث کاهش حجم عضلات و افزایش پروتئولیز می شود. از طرفی دیگر چون احتباس آب ناشی از مصرف آنادرول ۵۰ موقتی بوده و بعد از قطع مصرف به طور کامل دفع می شود ما با یک کاهش شدید حجم عضلانی و از دست رفتن دوباره وزن بدن خود رو به رو می شویم. برای به حداقل رساندن این کاهش حجم باید خیلی سریع تولید تستوسترون طبیعی را افزایش دهیم و از پروتئولیز جلوگیری کنیم. HCG و نولوادکس بیضه ها را به ترشح تستوسترون تحریک می کنند. برای کاهش پروتئولیز باید حتماً بعد از اتمام دوره درمان از مکمل هایی مثل گلوتامین و HMB استفاده کرد.
نوشتهٔ پیشین
دیانابول(ناندرولون سپیونات) و دیانابولون (ناندرولون آن دکانوت)
نوشتهٔ بعدی
اکویی پویز (بولدنون آن دی سیکل نات)

مقالات مرتبظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up