خواب در بارداری

بهترین حالت خواب در دوران بارداری

ما بهترین موقعیت‌های خواب بارداری را بررسی می‌کنیم و در مورد اینکه چرا کارشناسان توصیه می‌کنند از برخی موقعیت‌های خواب در دوران بارداری اجتناب کنند، بحث می‌کنیم. ما همچنین در مورد اینکه چگونه افراد باردار می توانند راحت باشند تا بتوانند خواب مورد نیاز خود را داشته باشند صحبت می کنیم.

بهترین حالت خواب در دوران بارداری

اکثر متخصصان موافق هستند که وقتی شکم شروع به بزرگ شدن کرد، بهتر است به پهلوی چپ و با زانوهای خمیده بخوابید. نه تنها خوابیدن به پهلو راحت تر است، بلکه به بهبود جریان خون برای فرد باردار و جنین نیز کمک می کند.

خوابیدن در سمت چپ در مقابل سمت راست

خوابیدن به پهلوی چپ در دوران بارداری جریان خون را تسهیل می‌کند و از دریافت مواد مغذی و اکسیژن توسط اندام‌های حیاتی و جنین اطمینان حاصل می‌کند.
متخصصان به طور کلی موافق هستند که خوابیدن به پهلوی راست برای فواصل کوتاه بی خطر است.

موقعیت های خوابی که باید از آنها اجتناب کنید

علاوه بر ممانعت از خوابیدن طولانی مدت به سمت راست، پزشکان معمولاً در مورد خوابیدن به پشت در سه ماهه دوم و سوم بارداری هشدار می دهند.
با پیشرفت بارداری، خوابیدن به پشت باعث می‌شود وزن رحم به شریان اصلی به نام آئورت و سیاهرگ مهمی به نام ورید اجوف فشار وارد کند. این فشردگی می تواند پمپاژ خون را برای قلب به فرد باردار و جنین دشوارتر کند.
علاوه بر این، خوابیدن به پشت می تواند به ستون فقرات فشار وارد کند. این وضعیت ممکن است منجر به کمردرد یا تشدید آن شود که اکثر افراد باردار را تحت تاثیر قرار می دهد. خوابیدن به پشت نیز با احتمال بیشتر خروپف همراه است.
برخی از افراد باردار در حالی که روی پشت هستند احساس ناراحتی و سرگیجه می کنند، بنابراین ممکن است تمایل کمتری به خوابیدن در آن وضعیت داشته باشند. اما بسیاری از آنها به طور طبیعی تمایل به خوابیدن به پشت دارند و ممکن است ناخواسته به این وضعیت ختم شوند. در سه ماهه دوم و سوم بارداری، افرادی که به پشت از خواب بیدار می شوند باید به سادگی به پهلوهای خود برگردند.
اگرچه برخی از کارشناسان می گویند بهتر است از ۲۰ هفتگی به بعد به پشت دراز نکشید، مطالعه اخیر نشان داد که خوابیدن به پشت و به پهلوی راست در طول ۳۰ هفته اول بارداری احتمالاً خطر مرده زایی را افزایش نمی دهد. بر اساس این تحقیقات، برخی از کارشناسان به افراد باردار توصیه می‌کنند که وضعیت خوابی را که برایشان راحت‌تر است انتخاب کنند.
نوشتهٔ پیشین
broad based disc protrusion چیست؟
نوشتهٔ بعدی
فواید یوگا در دوران بارداری

مقالات مرتبظ

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up