یوگا بارداری

فواید یوگا در دوران بارداری

تمرین یوگای دوران بارداری می تواند برای مادر و کودک مفید باشد. یوگای پیش از تولد بر تکنیک های تنفس و کشش ملایم تمرکز دارد. این کلاس ها به گونه ای طراحی شده اند که شما را انعطاف پذیرتر کرده و شما را برای زایمان آماده کند.
اگر انتظار دارید، ممکن است بخواهید یک کلاس یوگای قبل از تولد را در باشگاه یا در خانه امتحان کنید.

یوگا قبل از زایمان چیست؟

یوگای قبل از زایمان نوعی یوگا است که برای زنان باردار طراحی شده است. یوگا برای ایجاد تعادل بین ابعاد عاطفی، ذهنی، جسمی و معنوی در نظر گرفته شده است. یوگای قبل از تولد در مورد کمک به شما برای آماده شدن برای زایمان با آرام کردن بدن و تمرکز بر تکنیک ها و ژست های ایمن در تمام مراحل بارداری است.
یوگا می تواند سلامت جسمی و روانی شما را بهبود بخشد – و نه فقط در طول دوران بارداری. اگر قبل از بارداری یوگا انجام نمی‌دادید، بهتر است قبل از شروع کلاس‌های یوگا قبل از تولد با پزشک خود صحبت کنید.

چرا ممکن است بخواهید یوگای دوران بارداری را امتحان کنید؟

برای شما و کودکتان خوب است که حداقل ۳۰ دقیقه در روز حرکت کنید. برای دیدن فواید ورزش، نیازی به انجام تمرینات گسترده ندارید. یوگای دوران بارداری یک برنامه تناسب اندام است که می تواند به بهبود خلق و خو و خواب شما، افزایش قدرت و انعطاف پذیری و کاهش کمردرد و سایر علائم رایج بارداری کمک کند.
مزایای بیشتر انجام یوگای قبل از تولد عبارتند از:
استرس و علائم افسردگی و اضطراب را کاهش می دهد. ترکیبی از حرکت عمدی و تنفس ساختاریافته می تواند به کاهش علائم افسردگی کمک کند. تنفس آرام و ریتمیک سیستم عصبی را فعال می کند و کورتیزول را مسدود می کند، که در مقادیر زیاد با افسردگی مرتبط است.
جریان خون را بهبود می بخشد. کشش و حرکات در یوگا به افزایش جریان خون در قلب شما کمک می کند. بهبود جریان خون به این معنی است که خون غنی از اکسیژن بیشتری به سمت کودک شما می رود. این امر کودک شما را در مسیر رشد سالم نگه می دارد.
تجربه کار شما را بهتر می کند. شروع یوگای قبل از تولد در هر سه ماهه می تواند به شما کمک کند پس از شروع زایمان بهتر آرام شوید و مثبت بمانید. نشان داده شده است که مدیتیشن و تمرینات تنفسی باعث کاهش درد و اضطراب در حین زایمان می شود. اعتماد به نفس و ایجاد توانایی های مقابله ای نیز به شما کمک می کند تا تجربه زایمان دردناک تری داشته باشید.
به شما کمک می کند تا یک سیستم پشتیبانی بسازید. کلاس های یوگا قبل از تولد نیز می تواند با برقراری ارتباط با سایر مادران باردار به زندگی اجتماعی شما کمک کند. یک سیستم حمایتی قوی زایمان و پس از زایمان را آسان تر می کند. اضطراب در مورد روند زایمان می تواند زایمان را بدتر کند. اینکه بتوانید از طریق تجربیات خود صحبت کنید و داستان های دیگران را بشنوید می تواند آرامش بخش باشد.

یوگا در هر سه ماهه

هر چه بیشتر در دوران بارداری خود باشید، تمرینات شما باید شدت کمتری داشته باشند.
سه ماهه اول. ممکن است در این سه ماهه احساس خستگی و بیماری کنید. سعی کنید از کار بیش از حد خود جلوگیری کنید. انجام حرکات یوگا به آرامی و با دقت از بدتر شدن شما جلوگیری می کند. یوگا می تواند علائم بارداری مانند حالت تهوع و کمردرد را کاهش دهد.
سه ماهه دوم. در این مرحله، شما می خواهید از ژست های شکمی و چرخش های تند خودداری کنید. اگر ژست‌های پیشرفته‌ای مانند خم شدن به پشت و وارونگی را تمرین کرده‌اید – جایی که پاهایتان بالای سرتان است – ممکن است بخواهید آنها را تغییر دهید. وارونگی می تواند ریه های شما را فشرده کند و باعث ناراحتی شدید شود.
سه ماهه سوم. ممکن است بیشتر اوقات احساس خستگی کنید و ممکن است تعادل شما خارج از مرکز باشد. یوگا در این مدت باید بر روی حالت های ترمیمی و بازکننده لگن تمرکز کند. کشش سبک به کاهش درد و درد شما کمک می کند. از خوابیدن به پشت خودداری کنید. بلوک ها و بالش ها می توانند به شما کمک کنند تا در موقعیت های راحت و ایمن قرار بگیرید.

ملاحظات ایمنی

تحرک و ورزش راه های خوبی برای حفظ سلامتی در دوران بارداری هستند، اما فشار بیش از حد به خود می تواند نتیجه معکوس داشته باشد. برخی ورزش ها و ژست ها می توانند برای شما و کودکتان خطرناک باشند.
انواع خاصی از یوگا وجود دارد که در دوران بارداری باید از آنها اجتناب کرد. یوگای داغ می تواند خطرناک باشد. همچنین باید از پیچش و خم شدن خودداری شود. این حرکات می تواند تعادل شما را از بین ببرد و خطر زمین خوردن را افزایش دهد. حالت هایی که فشار زیادی به شکم شما وارد می کند می تواند به کودک شما نیز آسیب برساند.
حتی اگر قبل از بارداری ورزش می کردید، باز هم باید قبل از شروع هر روال یوگای قبل از تولد با پزشک خود صحبت کنید. مراقب علائمی مانند درد شدید با حرکات خاص، خونریزی واژینال یا کاهش حرکت جنین باشید. اگر حرکت یا وضعیت بدنی احساس خوبی ندارد، به آرامی خود را به یک موقعیت راحت برگردانید.
نوشتهٔ پیشین
بهترین حالت خواب در دوران بارداری

مقالات مرتبظ

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up