تجزیه و تحلیل حرکت شناسی بارفیکس

تنفس صحیح در بارفیکس

نفس کشیدن صحیح در بارفیکس کارایی را افزایش می دهد. در تمرین نحوه دم و بازدم شما بسیار مهم است. برای نفس کشیدن صحیح در بارفیکس بهتر است اول نوع انقباض‌های عضلانی در تمرینات بدنسازی را بشناسیم. حین انجام تمرینات بدنسازی، درصورتی‌که طول عضله تغییر کند (انقباض ایزوتونیک) با دو نوع انقباض در عضله روبرو خواهیم بود:
.۱ انقباض درونگرا (کانسنتریک)
انقباض درونگرا (concentric) که در حین این انقباض کاهش طول عضله اتفاق می‌افتد. اگر بخواهیم ساده‌تر بگوییم، معمولاً در تمرینات بدنسازی وقتی بخش مثبت حرکت را انجام می‌دهیم -یعنی همان بخشی که نیرو وارد می‌کنیم و اصطلاحاً زور می‌زنیم- این نوع انقباض اتفاق می‌افتد. به عنوان مثلاً در حین تمرین بارفیکس، وقتی به بالا حرکت می کنیم.
.۲ انقباض برونگرا (اکسنتریک)
نوع دیگر انقباض عضلانی اکسنتریک (eccentric) نام دارد. در طی این نوع انقباض شاهد افزایش طول عضله هستیم. به بیان ساده‌تر، بخشی که وزنه را پایین می‌آوریم (بخش منفی تمرین) یا حرکت را به صورت کنترلی انجام می دهیم این نوع انقباض اتفاق می‌افتد. در همان مثال بارفیکس، زمانی که به پایین می آییم این انقباض را شاهد هستیم؛ در حقیقت در این بخش، با وجود انقباض در عضله، طول آن بلند می‌شود.

 

✅تکنیک تنفس صحیح در بدنسازی (تمرینات ایزوتونیک)

برای بازدهی بهتر در تمرینات بهتر است تکنیک تنفس صحیح دربدنسازی را رعایت کنیم. به این صورت که هنگام فاز کانستریک (همان بخشی که فشار وارد می‌کنید یا همان فاز مثبت) عمل بازدم را انجام دهید.در مورد دم نیز زمان فاز اکسنتریک یا همان بخش منفی حرکت که طول عضله افزایش می‌یابد، بهترین زمان است. بنابراین در بارفیکس هنگام پایین آمدن، تنفس دم را انجام می دهیم و هنگام بالارفتن در بارفیکس، تنفس بازدم را انجام می دهیم.
اما تنفس صحیح در بدنسازی برای تمرینات ایزومتریک چگونه است؟
اما در تمرینات ایزومتریک که طول عضله در حین انقباض ثابت است چه کنیم؟در این تمرینات، از حبس کردن نفس خودداری کنید و عمل دم و بازدم را در طول مدت زمانی که مشغول آن تمرین هستید با آرامش کافی و به صورت منظم انجام دهید. یعنی اگر بارفیکس را به صورت زمانی و برای استقامت بدن استفاده می کنید سعی کنید تنفس با آرامش و منظم انجام شود.

آناتومی حرکات بدنسازی: بارفیکس

نوشتهٔ پیشین
تستسترون انانتات به زبان ساده
نوشتهٔ بعدی
قرص ال کارنیتین برای چیست؟

مقالات مرتبظ

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up