تاکتیک پرس تیم بارسلونا

قانون شش ثانیه بارسلونا

قانون شش ثانیه بارسلونا: قانون شش ثانیه بارسلونا چیست؟این قانون در مورد واکنش سریع در زمین فوتبال و به دست آوردن فوری توپ است. این در حالی است که وقتی توپ را از دست می دهید، حریف خود را در انتهای زمین تحت فشار قرار دهید. این در مورد واکنش سریع است و به تیم حریف هیچ فضا یا زمانی برای تفکر نمی دهید.
اما حتی ممکن است استدلال کنید که بارسلونا، حریفان را سریعتر از شش ثانیه پرس می کند. خیلی سریعتر ، شاید در عرض یک یا دو ثانیه. اگر ببینند که یک مدافع سر خود را پایین انداخته یا به عقب چرخیده، بارسلونا ازدحام کرده و بازیکن حریف را شارژ می کند و فوراً آنها را تحت فشار قرار می دهد. هیچ تردیدی وجود ندارد و این همان چیزی است که بارسلونا را از سایر تیم های فوتبال جدا می کند. زمان پرس آنها  به صورت تیمی انجام می شود.
بعد از اینکه بارسلونا مالکیت توپ را از دست داد، کل تیم می جنگد تا توپ را در شش ثانیه برگرداند. هنگامی که آنها توپ را از دست دادند، عقب نمی مانند و به تیم حریف فضا نمی دهند. همه آنها به سمت توپ فشار می آورند و سعی می کنند در اسرع وقت، توپ را پس بگیرند. آنها اجازه نمی دهند تیم حریف راحت باشد و شروع به ایجاد حمله می کند.
این  یکی از رازهای موفقیت آنهاست – حتی اگر مسی در واقع توپ را از دست بدهد ، مسی چگونه برای بدست آوردن توپ در یک سوم حمله می جنگد ، نه اینکه به تیم حریف اجازه دهد تا در زمین و به سمت دروازه بارسلونا حرکت کند.
نکته مهم در دفاع پرس بارسلونا، کار تیمی است، همه آماده واکنش نشان دادن و تلاش برای به دست آوردن توپ هستند. پرس، فوری و بی امان است. هیچ کس تسلیم نمی شود همه برای همدیگر می جنگند.
بنابراین در حالی که بارسلونا تیم حریف را هنگام تلاش برای بدست آوردن توپ، پرس می کند ، بازیکنانی است که پشت بازیکنان پرس هستند که باید بازی را بخوانند و توپ را را قطع کنند. بازیکنان پرس در تلاشند تا تیم حریف را مجبور به ارسال یک پاس اشتباه کنند و بازیکنان بارسلونا که پشت همیدگر هستند سعی در خواندن آن بازی دارند. شما در حالی که تیم حریف برای فرار از پرس، توپ های بلندتری را به زمین می فرستد ، اغلب می بینید که سرخیو بوسکتس ، راکیتیچ و پیکه توپ را به دست می آورند.

 

 

 

 

نوشتهٔ پیشین
۳ باور غلط در بدنسازی زنان
نوشتهٔ بعدی
ارتباط زانوی پرانتزی و فوتبال. آیا زانوی پرانتزی باعث کاهش عملکرد در فوتبال می شود؟

مقالات مرتبظ

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up