مزایای تمرینات فانکشنال

مزایای تمرینات فانکشنال

تمرین عملکردی به موضوعی داغ و یک رویکرد تمرینی محبوب تبدیل شده است. ده ها کتاب در این زمینه نوشته شده است و شما نمی توانید در یک کنفرانس فیتنس اندام شرکت کنید یا به یک کمپ تمرینی بروید بدون دیدن انقلاب تمرین عملکردی. بنابراین، چه چیزی این روش تمرینی را بسیار موثر و محبوب می کند؟ پاسخ ها ساده هستند، در مورد این زمینه توضیح خواهیم داد.

فضای کم ، تجهیزات کم و زمان کم

تقریباً هر باشگاه بدنسازی به متراژ ۳۰۰ متر مربع است که پر از صدها وسیله است که صدها هزار دلار هزینه برای آن شده است. در تضاد کامل، باشگاه های تمرینات عملکردی، فضای کمی دارند که فقط برخی تجهیزات اساسی وجود دارد. تمرین عملکردی مربوط به حرکت است ، نه تجهیزات.
بنابراین، مقداری دمبل، تعدادی مدیسین بال، چند مانع، تعدادی باند ورزشی و چند توپ سوئیس بال بزرگ می تواند به هر کسی اجازه دهد یک اتاق، یک پارکینگ یا یک زمین ورزشی را به یک منطقه تمرین عملکردی تبدیل کند. هزینه کم تجهیزات یکی دیگر از مزیت های اصلی تمرین عملکردی است. یک مربی می تواند با پول کم، یک ورزشکار یا یک تیم را در هر مکان و هر زمان تمرین دهد.
این روزها زمان به اندازه پول کمیاب است. همه افراد دارای برنامه های شلوغ و پر از مسئولیت هستند. بنابراین توانایی تمرین در هر مکان و هر زمان به ورزشکار و مربی این امکان را می دهد که در جاهایی که بسیاری از افراد توانایی آن را ندارند ، موثر باشند. تمرینات عملکردی برای حفظ آمادگی یک ورزشکار یا تیم به خصوص در حین فصل و هنگام مسافرت بسیار موثرتر هستند. شما می توانید در هر زمان از شبانه روز ۱۵ تا ۲۰ دقیقه تمرینات فردی و تیمی را در پارکینگ، راهرو خوابگاه ، سالن بدن سازی یا اتاق هتل انجام دهید.

افزایش قدرت بدون حجیم شدن

یک ویژگی عالی در سازگاری عصبی عضلانی این است که شما می توانید بدون بزرگتر یا سنگین تر شدن، قویتر شوید. این یک مزیت بزرگ برای ورزشکارانی است که در رشته های ورزشی با رده های وزنی یا ورزش هایی هستند که ممکن است افزایش وزن یک ضرر ایجاد کند.
هماهنگی بین عضلات و سیستم های عضلانی همچنین به بدن این امکان را می دهد تا بار را از طریق سیستم های عضلانی متعدد توزیع کند. این توزیع کار، فشار  کمتری را بر روی هر عضله ایجاد می کند و نیاز به عضله خاصی را برای سازگاری و بزرگ شدن کاهش می دهد. با تمرین عملکردی، عضله خاصی فریاد نمی زند. در عوض کل بدن آواز می خواند. این جوهره ورزشکاری است.

بهبود عملکرد

تمرین عملکردی می تواند مهارت های ورزشی را متمرکز و بهبود بخشد. تمرین تک پا، همسترینگ و سرینی را آموزش می دهد تا ران را باز کنند، بدن را ثبات دهند، سرعت دویدن را افزایش دهند و پرش تک پا را بهبود دهند.
نوشتهٔ پیشین
چه مدت طول می کشد تا گلیکوژن عضلات پس از یک بازی فوتبال بازسازی شود؟
نوشتهٔ بعدی
استعدادیابی والیبال نوجوانان

مقالات مرتبظ

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up