سوپرست

انواع سوپرست در بدنسازی

انجام دو تمرین متوالی بدون استراحت را سوپرست میگویند. سوپرست روش ساخت عضلات بیشتر در زمان کمتر است، در این شیوه میزان وزنه ای که شما میتوانید جابجا کنید کمتر از حد متعارف است، (خصوصا در ست دوم) و قدرت شما در هر تکرار به نسبت تکرار قبل کاهش می یابد، چرا که تمرین سوپرست به شما اجازۀ زدن حداکثر وزنه را نمی دهد، لذا عموما از این شیوه در دوران توسعۀ قدرت استفاده نمی شود و پاورلیفترها و قهرمانان رشته های قدرتی کمتر از این شیوه استفاده می نمایند. پنج نوع سوپرست عبارت اند از:
سوپرست پیش خستگی
روشی است که در آن عضلۀ هدف را عموماً با یک تمرین تک مفصلی در ابتدا خسته نموده سپس با یک تمرین چند مفصلی حداکثر تاثیر رشد را در آن ایجاد می نمایند. برای مثال اسکات بعد از جلوپا انجام می شود.
سوپرست پس خستگی
بر خلاف روش پیش خستگی، در این روش ابتدا یک تمرین سنگین چند مفصل بر روی عضلۀ هدف انجام شده سپس با انجام یک تمرین سبکتر تک مفصلی با بالاترین تعداد ممکن تاثیر پمپ خون را در آن عضله به حداکثر میرسانیم . برای مثال جلوپا بعد از اسکات انجام می شود.
سوپرست چند مفصلی
در این روش با دو حرکت چند مفصلی بر تخریب یک گروه عضلانی تمرکز می کنید. برای مثال پرس سینه بعد از پرس بالاسینه هالتر انجام می شود.
سوپرست تک مفصلی
در این روش با دو حرکت تک مفصلی بر تخریب یک گروه عضلانی تمرکز می کنید. برای مثال جلوبازو لاری بعد از جلوبازو هالتر انجام می شود.
سوپرست عضلات مخالف
در این روش، تمرین برای دو گروه عضلانی مخالف می باشد. برای مثال پشت بازو هالتر بعد از جلوبازو هالتر انجام می شود.
نوشتهٔ پیشین
تکنیک تکرارهای منفی در بدنسازی
نوشتهٔ بعدی
سیستم تمرینی اول و اخر در بدنسازی

مقالات مرتبظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up