مکمل وی

پروتئین های وی

پروتئین های وی، کازئین و تخم مرغ از معروف ترین مکمل های پروتئینی می باشد. هر یک از این پروتئین ها، یک پروتئین کامل هست و همه آن ها به عنوان پروتئین هایی با کیفیت بالا طبقه بندی می شود. پروتئین وی که از پروتئین شیر مشتق می شود، یکی از مشهورترین منابع پروتئینی مورد استفاده در مکمل های غذایی می باشد.
پروتئین های وی به شکل پروتئین وی تغلیظ شده، ایزوله شده و هیدرولیز شده در دسترس می باشد. تفاوت های اصلی بین اشکال پروتئین وی به دلیل تفاوت در روش فرآوری آنها و تفاوت ناچیز در محتوای چربی و لاکتوز، نیم رخ اسیدآمینه ای و قابلیت حفظ پسمان های گلوتامینی است. پروتئین وی در مقایسه با سایر پروتئین ها با سرعت بالایی هضم می شود و خصوصیات ترکیبی بهتری دارد و غالباً به عنوان یک پروتئین با کیفیت بالا مد نظر قرار می گیرد.
بررسی ها نشان می دهد که افزایش سریع مقدار اسیدهای آمینه خون متعاقب مصرف پروتئین وی، سنتز پروتئین را به میزان بیشتری نسبت به کازئین تحریک می کند. از لحاظ نظری، افرادی که در طول روز غالباً از پروتئین وی استفاده می کنند، ممکن است سنتز پروتئین بهینه و مطلوبی داشته باشند. در مطالعه ای دانجین و همکارانش گزارش دادند که مصرف مکرر مقادیر کم پروتئین وی نسبت به مصرف پروتئین های مختلف، کمک بیشتری به افزایش سنتز پروتئین می کند. در کل، پروتئین وی منبع عالی پروتئینی در بین مکمل هاست. این به دلیل محتوای اسیدهای آمینه ای (شامل محتوای بالای اسیدهای آمینه شاخه دار) و قابلیت جذب سریع آن است.
نوشتهٔ پیشین
اصول تمرینات بدنسازی
نوشتهٔ بعدی
مکمل کازئین

مقالات مرتبظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up