ال کارنیتین و لاغری

آیا ال کارنیتین باعث لاغری می شود؟

ال کارنیتین یکی از مشتقات اسیدآمینه ای است که عمدتاً در عضله اسکلتی و قلب (۹۵ درصد) یافت می شود و پنج درصد باقی مانده در کبد، کلیه و مایعات خارج سلولی قرار دارد.
ال-کارنیتین در بدن از ترکیب دو اسیدآمینه لیزین و متیونین ساخته می‌شود. سلول‌های بدن برای سنتز کارنیتین به ویتامین‌های C، B6 و B3 نیاز دارند. اما می‌توان آن را از منابع غذایی حیوانی مانند گوشت قرمز، لبنیات و آواکادو نیز دریافت کرد. غذاهای گیاهی منبع خوبی برای این ماده نمی‌باشند.ال- کارنیتین برای درمان بیمارانی به‌کارمی‌رود که بدن آنها به اندازه کافی کارنیتین تولید نمی‌کند.
این مکمل در افراد مسن می تواند اثرات و عوارض جانبی همراه با پیری مانند خستگی های مزمن و عصبی را کاهش دهد. ال- کارنیتین یک روش ایمن برای بهبود حساسیت انسولین و سلامت عروق خونی افراد به خصوص در افرادی که از لحاظ قلبی ضعیف و حساس هستند، می باشد. این مکمل همچنین از نورون ها محافظت می کند و باعث ترمیم برخی آسیب ها (برای مثال در افراد دیابتی و نوروپاتی های دیابتی) می گردد. ال کارنیتین همچنین در افراد با بیماری های قلبی، درد سینه، نارسایی های قلبی، و مقادیر بالای نیمرخ لیپیدی کلسترول و بسیاری بیماری های دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.
ال کارنیتین یک نقش اساسی را در در انتقال و تجزیه چربی در قلب و عضله ایفا می کند. اگرچه مصرف مکمل ال کارنیتین نمی تواند منجر به بهبود و اصلاح ترکیب بدنی یا چربی سوزی نمی شود اما مطالعات اخیر قویاً اشاره دارد که مقدار ۱ تا ۲ گرم ال کارنیتین در هر روز می تواند تولید رادیکال های آزاد و آسیب بافتی را کاهش داده و دوره بازگشت به حالت اولیه (ریکاوری) را پس از فعالیت مقاومتی شدید، تسریع و تسهیل کند. ممکن است ال کارنیتین فواید سلامتی بیشتری داشته باشد و استفاده طولانی مدت آن نیز بی خطر باشد.
بنابراین مصرف ال ال کارنیتین برای چربی سوزی مفید نیست.
نوشتهٔ پیشین
مقاومت یا شدت تمرین در بدنسازی
نوشتهٔ بعدی
گلوتامین چیست؟

مقالات مرتبظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up