وینسترول دپوت چیست؟ نحوه مصرف آن چگونه است؟

وینسترول دپوت چیست؟ نحوه مصرف آن چگونه است؟

وینسترول دپوت

شکل تزریقی وینسترول در واقع یک نوع استروئید محلول در آب است که این ترکیب همانند نمونه خوراکی خود مشتق شده از دی هیدروتستوسترون می باشد. نکته جالب توجه در مورد وینسترول این که هر دو شکل خوراکی و تزریقی این دارو در ساختمان خود دارای ترکیبات ۱۷-آلفا می باشند و از داروهای الکیلی محسوب می شوند، عدم وجود استر روغنی در ساختمان وینسترول تزریقی و وجود میکروکریستال های محلول در مایع باعث شده است متابولیسم کبدی دارو به حداکثر میزان خود برسد و وینسترول را به عنوان یک تخریب گر جدی برای بافت کبد تبدیل کند. اما توجه داشته باشید که استروئیدهای ۱۷-آلفا چون متابولیسم کبدی دارند، بیش از استروئیدهای تزریقی روغنی تحریک هورمون شبه انسولین (IGF-1) را سبب می شوند و این مسئله یکی از مهم ترین عللی است که باعث شده است استروئیدهای خوراکی در دوزهای به مراتب پایین تر از تزریقی اثری به اندازه آنها (استروئیدهایی با ساختمان بتا) یا بعضاً بیش تر از آن از خود باقی بگذارند.
 لازم است بدانید وینسترول، استروئیدی با خواص آنابولیک قوی و اندروژنیک نسبتاً متوسط می باشد که افزایش چشمگیری را در سنتز پروتئین ایجاد نموده و احتباس نیتروژن را بهبود می بخشد. از آن جا که این دارو به استروژن تبدیل نمی شود. عوارضی چون وقوع ژنیکوماستیا، احتباس آب و املاح و جذب چربی ایجاد نمی کند که اگر مصرف این دارو با رژیم غنی از پروتئین و کم کالری همراه باشد اثرات چربی سوزی قابل توجهی از خود برجای می گذارد.
نیمه عمر کوتاه وینسترول و دستیابی به عضلات با چگالی خالص و با کیفیت بدون افزایش محسوس وزن باعث شده است وینسترول به داروی همگانی در ورزشکاران رشته های مختلف تبدیل شود چرا که استانازولول برای دوره های افزایش وزن سریع نمی شود و معمولاً به عنوان دارویی شناخته می شود که پیشرفت آهسته، مداوم، با کیفیت و ماندگاری را در حجم خالص عضلانی ایجاد می نماید. از آنجا که این استروئید با یک شیب ملایم سختی عضلات را افزایش می دهد، بسیاری از ورزشکاران وینسترول را در دوره های دارویی قبل از مسابقه خود مورد استفاده قرار می دهند.
تمامی مطالب ذکرشده این نکته را به ما یادآوری می کند که وینسترول می تواند به عنوان یک داروی محبوب در بین خانم ها مورد استفاده قرار بگیرد که اگر دوز مصرفی دارو کنترل شده و افراطی نباشد با حداقل عوارض ممکن همراه می باشد.

عوارض جانبی-کاهش عوارض

همان طور که قبلاً ذکر شد این دارو به علت الکیلی بودن، برای کبد سمی محسوب می شود و بیشترین توجه عوارض آن معطوف همین ارگان در بدن می باشد، اما افراط در مصرف دارو می تواند به جوش و آکنه پوستی، مشکلات گوارشی و اسهال و افزایش آنزیم های کبدی بیانجامد که برای کاهش عوارض دارو می توان به توضیحات نوع خوراکی این دارو استناد نمود.

 

توضیحات مصرف

وینسترول یکی از داروهایی است که در انواع مختلف تزریقی از ۱ میلی لیتر تا ۲۰ میلی لیتر در دوزهای ۵۰، ۷۵، ۱۰۰ میلی گرم بر میلی لیتر تولید می شود که اکثر ورزشکاران، نمونه تزریقی و خوراکی دارو را در کنارهم مصرف می کنند اما به طور متوسط  و با توجه به نیمه عمر دارو تزریق روزانه و یا یک روز درمیان آن به میزان ۵۰ میلی گرم از دارو ضروری به نظر می رسد. که این دوز مصرف در خانم ها به طور میانگین ۲۵ میلی گرم در هر ۴۸ ساعت می باشد.
توضیحات کلی دارو (وینسترول)
مواد اصلی تشکیل دهنده
استانازولول
دوز موثر مردان
۱۵۰-۴۰۰ در هفته
دوز موثر زنان
۷۵-۱۵۰ در هفته
نیمه عمر دارو
۳۶ الی ۴۸ ساعت
نوشتهٔ پیشین
بزرگ شدن سینه (ژنیکوماستیا)
نوشتهٔ بعدی
وینسترول خوراکی چیست؟

مقالات مرتبظ

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up